سئو مجموعهای از کارها برای بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجوی گوگل است.
سایتی که روی سئو آن کار نکردهاند مثل انسانی است که تهِ چاهی تاریک گیر افتاده و هرچقدر فریاد میزند کسی صدایش را نمیشنود.
تاریخچه سئو به دهه 90 برمیگردد، یعنی زمانی که موتورهای جستجو پا به عرصه اینترنت گذاشتند.
امروزه سئو یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی و صنعتی رو به رشد محسوب می شود.
سئو بر روی نتایج ارگانیک موتورهای جستجو متمرکز بوده و ارتباطی با بهینه سازی PPC (گوگل ادز) ندارد.
هم سئو و هم PPC بخشی از بازاریابی در موتورهای جستجو هستند.موتورهای جستجو در زمانی که کاربران قصد یافتن چیزی در اینترنت دارند مورد استفاده قرار میگیرند.
روز به روز به تعداد کاربرانی که از طریق گوگل نیازهایشان را جست و جو می کنند، اضافه میشود.
بر اساس آمار رسمی سایت گوگل روزانه بیش از 3.5 میلیارد سرچ در گوگل انجام
میشود. حالا راحت میتوانیم درک کنیم که چرا بیل گیتس میگوید که:
تمام موارد گفته شده در پلن اول در این پلن انجام میگیرد.
تولید محتوا برای کمک به رتبه در گوگل (سئو )
تمام موارد گفته شده در پلن دوم در این پلن انجام میگیرد.
هنوز حساب کاربری ندارید؟
ایجاد یک حساب کاربری